Pages

Tuesday, May 31, 2005

Banyaknya dosa aku

Pada minggu lepas, tiga hari aku jatuh sakit. Badan terasa begitu lemah tak bedaya. Pada mulanya badan terasa panas dan pening-pening seperti nak demam. Mungkin sikit je kot, tak yah lah gi jumpa doktor. Jadi aku telan la 2 biji panadol active fast. Konon macam iklan tu la boleh besemangat balik serta merta tapi sebaliknya terus tesembam di atas katil. Bila hari dah petang baru aku nak jumpa doktor. Badan dah lemah longlai. Tak larat lak nak drive. Alhamdulillah nasib baik Fairuz housemate aku ada di rumah, boleh la minta tolong dia hantarkan pergi klinik. So si Fairuz hanta la aku ke klinik di kajang. Bila dah cek, doktor sahkan aku demam biasa je. Lega rasanya dapat ubat.

Keesokan paginya, suhu badan dah turun sedikit tapi masih terasa lemah lagi. Ketika aku sudah siap untuk pergi kerja tiba-tiba aku rasa mual-mual macam nak muntah pulak. So waktu tu aku dok fikir, nak pegi keje ke tak nak. Tengah dok fikir akhirnya aku dapat jawapan… UWEEKK #%%@#.. huhuhu banyak kali aku muntah pagi tu. Rasa lagi teruk lak dari semalam. Petang tu baru aku nak pergi jumpa doktor. Kali ni aku pegi Pusat Rawatan Az Zahrah Bangi. Bila doktor cek, doktor kata aku kena food poisoning. Aduuhh apa benda yang aku makan ye?? Waktu aku demam, aku hanya makan bubur ayam McD.. budak bujang katakan. Tak kan bubur tu kot?? Tapi sehari sebelum tu aku ada makan lamb chop di Wangsa Maju. Hmmm mungkin lamb chop tu la. Lain kali tak nak la makan situ lagi.

Bila direnung balik, tentu ada sebab kenapa Allah bagi aku sakit. Mesti sebab aku banyak dosa. Lalu atas sebab Kasih dan Sayang Yang Maha Esa diberinya aku sakit untuk hapuskan dosa yang ada. Untunglah kalau aku tergolong dalam orang yang sabar dan berfikir. Alhamdulillah sekarang dah sihat balik. Boleh enjoy!!! hehehe

HADIS QUDSI:
"Bersabarlah dalam menghadapi penyakit, sesungguhnya penyakit itu penghapus dosa"

No comments: