Pages

Monday, July 11, 2005

Kemas bilik

Sabtu Ahad lepas mmg malas nak pergi mana-mana. Rasa nak duduk rumah je sebab rasanya nak kemas bilik, repair lampu bilik, repair kipas meja. Haha bilik aku mmg dah jadi mcm tongkak pecah. Dengan baju yang tak berlipat, habuk sana sini, lampu rosak dan kipas pulak tak mahu hidup. Sejak bekerja ni mmg mcm tak de masa je nak buat kerja-kerja rumah. Mana taknya pagi-pagi siap pergi keja, balik rumah dah penat. Jadi hujung minggu je la harapan aku. Akhirnya berjaya gak aku mengemas bilik. Mula-mula lipat baju. Punya la banyak baju tak berlipat. Main campak je dalam almari. Aku sendiri pening kepala tgk tapi sekarang dah lipat kemas-kemas. Habuk pulak punya la tebal, nak-nak bawah katil dan celah almari sampai selsema kena habuk. Lepas tu repair lampu, housing starter dah loss. Malas nak beli yg baru kat kedai, so tampal je dgn soletip supaya starter tu tak longgar. Kemudian repair kipas yg dah berhabuk lama tak pakai. Fuhh akhirnya siap semua yg aku plan. Puas hati rasanya. Baru la fikiran rasa lapang bila rumah nampak kemas dan bersih.

No comments: