Pages

Wednesday, June 15, 2005

fwd: IMPIAN

[Relexjap] NWR(A) - IMPIAN

Fikiran seperti sebuah benih.
Kalau kita menanam tomato maka yang tumbuh adalah tomato.
Tetapi kalau kita menanam durian mithalnya, yang tumbuh juga durian.
Tidak mungkin akan pernah terlihat tanam tomato tumbuhnya durian.
Begitu juga dengan fikiran manusia
Kalau kita menanamkan fikiran yang biasa-biasa,
Maka kita akan menjadi orang kebanyakan..
Kalau kita menanam fikiran yang sedikit lebih dibandingkan orang lain
Maka kita akan mendapatkan sedikit lebih dari orang lain.
Tetapi kalau kita menanam fikiran yang luar biasa kedalam diri kita
Maka dapat dipastikan kita akan menjadi orang luar biasa.

KENAPA SEPERTI ITU???
Kerana ternyata pemikiran manusia seperti fenomena "gunung ais". Ini berbahaya kerana yang menenggelamkan kapal TITANIC adalah gunung ais. Puncak yang kelihatan itu ( sedikit kan?? ) adalah fikiran sedar kita. Tetapi bahagian yang tidak terlihat yang jauhhh....lebih besar adalah fikiran dibawah sedar kita. Kalau kita memasukkan fikiran ke alam sedar ini akan masuk ke alam bawah sedar yang sebenarnya potensinya jauh lebih besar.

Ada sebuah cerita....
Ada seorang pengusaha kilang ais terkunci disebuah bilik pendingin. Dia menjadi panik dan akhirnya menyerah. Bilik itu bertambah sejuk dan sejuk. Tubuhnya terasa beku lalu akhirnya dia mati kesejukan. Beberapa hari kemudian mayatnya ditemui dan ternyata bilik tu sama sekali tidak terkunci dan " Ice Machine " nya telah lama rosak!!!. Ini adalah kekuatan pemikiran.

Well, saudara-saudaraku kekuatan fikiran adalah kekuatan maha dahsyat yang dapat menentukan kehidupan manusia. Orang-orang besar mempunyai satu persamaan iaitu KEKUATAN FIKIRAN. Tetapi don't worry...itu dapat dilatih dan itu harus dimulai dengan IMPIAN!!!!

Bagi yang sangat ingin berubah kita tunggu saatnya. Tetapi percayalah, perubahan tidak akan datang kalau kita tidak memulakannya.

No comments: