Pages

Friday, December 03, 2004

Minggu Demam Raya

Ya Allah dah seminggu demam. Sejak hari ahad lepas selsema datang menyerang. Paling leceh bila selsema. Dah la member buat open house hari tu. terpaksela cancel nak pegi. Tak selesa lak rasanya bila tebersin-bersin. Lepas tu kena batuk pulak dah. Hari Isnin aku kuat kan semangat utk pergi kerja. Mak aku bagi duit suruh aku gi jumpa doktor. Rasanya tak la teruk sgt dari semalam tp pergi jugakla sebab mak dah suruh. kalo tak aku malas nak pergi. Mujurla petang tu dapat gak pergi open house junior aku. Lama dah tak jumpa dia ni. Ada gak 5 tahun. Segan rasanya nak beraya rumah budak perempuan. Dah diajak pergi je la. So aku ajak si Jep ngan Dan temankan sekali. Balik je rumah badan aku mula naik panas. Demam pulak datang. Alhamulillah jumpa doktor pagi tu dia bagi ubat demam sekali. Aik!! tau2 je doktor tu aku nak demam. Sampai la hari ni demam selsema aku lom betul2 baik. Hmm Sabtu mak aku ajak beraya rumah kawan dia pulak. Ahad, satu hari ada meeting KARISMA. Harap dah sembuhla waktu tu. Senang nak buat kerja.
Bila kita demam atau sakit, sebenarnya kita sedang diuji oleh Allah. Waktu nilah peluang untuk belajar besabar dan sentiasa berdoa pada Allah. Istighfar banyak2 sebab mungkin sakit ini berpunca dari dosa yang kita lakukan. Jangan jadi bila dah sakit baru nak ingat tuhan udah ler.

No comments: