Pages

Tuesday, January 04, 2005

Back in Kajang

Semalam aku balik semula ke rumah sewa aku kat Tmn Kenari. Kontrak dgn JPWP dah habis hujung bulan lepas. Tahun baru ni memang aku rasa bertambah semangat. Tak tau kenapa tapi mungkin sebab aku telah isi masa aku pada 1 dan 2 Januari dengan Kursus Kepimpinan anjuran KARISMA Nasional dan JIM. Alhamdulillah banyak benda baru yang aku belajar. Tapi hari Ahad aritu rasa sori sangat kat member aku Dan ngan Jep sebab tak dapat hangout ngan korang kat Midvalley. Aku cakap kat Dan yang aku tak leh pegi sebab kena food poisoning tapi memang betul pun. Tah ape yg aku makan siang Sabtu tu, bila malam aku muntah-muntah. Orang lain ok je pulak. Tu pasal la aku rasa still weak, kang tak larat lak nak angkat bola bowling. Camne pun aku still join kursus sebab banyak on teori and thinking. Aku rasa memang aku telah ditakdirkan oleh Allah untuk ikut kursus tu sampai habis sebab aku memang dah plan nak keluar je tengah hari tu gi Midvalley..hehehe. Malam tu pulak aku terpakse refuse ajakan Apul main futsal kat bangi pukul 11 malam. Bukan apa dah tak larat la nak drive dr KL ke Bangi tu.

Hari Isnin aku banyak mengemas barang nak tinggal di Kajang semula. Plan utama aku sekarang nak siapkan projek. Petang tu tetiba Apul call aku ajak tengak bola kat Bukit Jalil. Dia cakap ada budak nak jual tiket sebab tak jadi pergi. Aku mmg teringin nak tengok kat stadium tapi hati tu ada rasa berat skit nak pegi. Sebabkan member dah ajak so setuju jelah. Kebutalan lak housemate aku pun ramai yang pegi. Sekali lagi Apul call aku, "Alamak din, tiket dah habis la". Hmm wat macam mane..tak de rezeki. Malam tu aku pun lepak la kedai mamak depan rumah tengok bola. Tak kurang hebat gak penyokong Indonesia ngan Malaysia kat kedai mamak ni. Riuh rendah dibuatnye. Anayway sakit hati je tengok. Tu je komen aku untuk perlawanan semalam.

Untuk hari ni pagi2 lagi aku dah pegi joging keliling Tmn Kenari ni. Best gak joging pagi2 ni tgk gelagat orang lain. Ada yang siap nak gi kerja, lap-lap kereta dulu. Budak-budak sekolah lak ceria menunggu bas. Maklumla sekolah baru bukak. Tak kurang gak ada anak dara yg menyiram pokok bunga...hehehe. Tula rugi siapa yg masih tebongkak atas tilam pagi2 ni, orang kata rezeki murah waktu macam ni. Lama dah tak joging sebenarnye. Selalunya kalau kat Sentul kerap gak aku ke Tmn Tasik Titiwangsa. Waktu duk uniten dulu pun ada gak la joging kat Tasik Uniten yang kecik tu dan Putrajaya. Plan hari ni nak gi shopping. Hmmm.. Mines ke Alamanda???

No comments: